W jakich branżach opłaca się współpraca z freelancerem Google Ads?

Google Ads z freelancerem: w jakich branżach sprawdzi się taka współpraca?

Kampania Google Ads może być świetnym sposobem na szybkie pozyskanie klientów, którzy są już gotowi do zakupu. Dlatego to dobre rozwiązanie, jeśli potrzebujesz „sprzedaży na wczoraj” – pod warunkiem, że tematem zajmie się specjalista. Pytanie brzmi więc: w jakich branżach opłaca się współpraca z freelancerem Google Ads? Zobacz!

Google Ads – narzędzie marketingu online, które się opłaca

Google Ads to system płatnej reklamy, która może się wyświetlać w różnych miejscach w Internecie. Banery czy linki sponsorowane mogą trafić m.in.:

  • do wyników wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze frazę związaną z Twoją działalnością;
  • na różne miejsca na stronach odwiedzanych przez potencjalnego klienta – np. osobę, która już oglądała kiedyś Twoją ofertę.

Co ważne, te reklamy można skierować do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Takich, którzy aktywnie poszukują informacji związanych z Twoją ofertą. W tym właśnie tkwi sekret „szybkiej skuteczności” Google Ads. Warto go wykorzystać!

Freelancer Google Ads: w jakich branżach warto z nim współpracować?

Aby kampanie Google Ads zadziałały, nad zaplanowaniem, przygotowaniem i przeprowadzeniem kampanii powinien pracować doświadczony specjalista. Osoba, która wie, „jak wszystko ustawić”, żeby Twoja firma osiągnęła maksymalne zyski. Świetne wyniki można oczywiście osiągnąć w niemal każdej branży. Moje doświadczenie pokazuje jednak, że najlepiej „rokują” te, w których występuje zjawisko szybkiej akcji-reakcji. A zatem takie, w których klient aktywnie poszukuje firmy mającej daną usługę/produkt i jest gotowy do zakupu. „Zdradza” on wówczas swoją intencję, co pozwala reklamodawcy łatwo do niego dotrzeć.

Z tej perspektywy współpraca z freelancerem Google Ads może być strzałem w dziesiątkę w kilku obszarach, które wymienię poniżej.

Firmy rentalowe (np. wynajem samochodów/maszyn budowlanych/wózków widłowych)

Branża rentalowa w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a klienci coraz chętniej decydują się na wynajem samochodu lub potrzebnego sprzętu. Najczęściej kupujący z góry wiedzą, czego chcą. Szukają tylko dobrej oferty. Dlatego, gdy np. po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „wynajem elektrycznego wózka widłowego” zobaczą przyciągającą reklamę Google Ads, jest duża szansa, że a) klikną w nią, b) skontaktują się w sprawie wynajmu/zarezerwują maszynę online.

Firmy budowlane

W branży budowlanej klienci najczęściej szukają skonkretyzowanych usług. Robią to zazwyczaj, kiedy w mniejszym lub większym stopniu znają własne oczekiwania. Dlatego przedsiębiorcom z tej branży jest stosunkowo łatwo pozyskiwać klientów dzięki Google Ads.

Sklepy internetowe

Freelancer Google Ads może wesprzeć także firmy z obszaru e-commerce. Odpowiednio zaplanowana kampania, np. PLA czy remarketing, może pomóc zwiększyć widoczność ofert i poziom konwersji. Ale uwaga! Konkurencji w świecie e-sprzedaży przybywa z roku na rok. Dlatego, chcąc osiągać cele marketingowe, warto szerzej spojrzeć na promocję w sieci. Na sukces wpłyną także np. rozpoznawalna marka e-sklepu, stworzenie sklepu zgodnie z zasadami UX czy atrakcyjność oferty pod kątem ceny czy szybkości dostawy.

Firmy świadczące usługi lokalne

Prowadzisz hotel, restaurację, a może pensjonat lub klub fitness? Otwierasz klinikę weterynaryjną albo masz warsztat rzemieślniczy? Takie biznesy również dobrze „sprzedają” się dzięki płatnej reklamie. Freelancer Google Ads zadba o taką konfigurację kampanii, aby komunikaty trafiały np. do osób chcących skorzystać z usług „tu i teraz” lub w niedalekiej przyszłości.

Firmy oferujące usługi online

Z reklam Google Ads przy wsparciu freelancera korzystają także firmy, które działają online. Taka forma promocji może się przydać np. software house’om, specjalistom oferującym konsultacje online (np. psychologiczne, dietetyczne etc.) albo lekcje języków obcych przez Internet. To dobry sposób na dotarcie do klientów.

Oczywiście lista branż, w których doświadczenie freelancera Google Ads może pomóc w rozwoju biznesu oraz zwiększeniu sprzedaży jest znacznie dłuższa. Chcesz wiedzieć, czy i jak mogę pomóc Twojej firmie? Zapraszam do kontaktu! Wycenę przygotuję dla Ciebie indywidualnie.

FREELANCER GOOGLE ADS

ROZWIJAJ SWÓJ BIZNES RAZEM ZE MNĄ

Zdobywaj nowych klientów wykorzystując potencjał Internetu!